Likwidator szkód komunikacyjnych - kurs, jak zostać

Szkolenia dla agentów, pośredników i brokerów ubezpieczeniowych

Szkolenia otwarte Szkolenia wewnętrzne Przygotowanie do egzaminu brokerskiego

Likwidator szkód komunikacyjnych

Warszawa

Likwidator szkód komunikacyjnych
kurs certyfikowany

6 dni - weekendy
2017-11-25

Program szkolenia

Dzień I

1. Praktyka likwidacji szkód

  • Biznes ubezpieczeniowy od kuchni
  • Szkodowość jako podstawowy parametr kształtowania wyniku finansowego ubezpieczyciela
  • Przestępczość ubezpieczeniowa w torii i praktyce
  • Strategie obronne zakładów ubezpieczeń
  • Raporty Rzecznika Ubezpieczonych w sprawie realizacji orzeczeń SN
  • Działania KNF i bieżące inicjatywy ustawodawcze
  • Rzecznik Finansowy i procedura reklamacyjna

2. Wytyczne KNF w sprawie organizacji likwidacji szkód komunikacyjnych

  • Rola i miejsce likwidacji szkód w strukturze organizacyjnej firm ubezpieczeniowych wg wytycznych KNF
  • Nowe wymogi wobec struktury organizacyjnej firmy
  • Nadzór nad likwidacją szkód
  • Pracownicy likwidacji według wytycznych KNF
  • Wszczęcie i realizacja procedury szkodowej
  • Realizacja podstawowych zasady likwidacji

3. Podstawy prawne likwidacji szkód

  • Sposoby regulacji szkód – ugoda, wyrok sądowy, własne ustalenia
  • Etapy procedury likwidacji szkód
  • Postępowanie wyjaśniające (dowodowe)
  • Ciężar dowodowy
  • Zakres współdziałania poszkodowanego

Dzień II

1. Odpowiedzialność cywilna i jej ubezpieczenie

  • Zasady i przesłanki odpowiedzialności cywilnej
  • Zdarzenie szkodowe
  • Zasady odpowiedzialności cywilnej
  • Szkoda i sposoby określenia jej rozmiaru
  • Związek przyczynowo skutkowy 
  • Ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej

2. OC posiadacza pojazdu i jego ubezpieczenie

  • Kodeksowa odpowiedzialność posiadacza pojazdu
  • Zasada ryzyka jako podstawa odpowiedzialności posiadacza pojazdu
  • Pojęcie ruchu pojazdu
  • Ubezpieczenie OC – posiadacza i jego zakres
  • Podmiot sprawczy
  • Wyłączenia odpowiedzialności.

3. Wytyczne KNF dotyczące likwidacji szkód z OC - posiadacza

  • Zasada pełnego odszkodowania
  • Zasada naprawy częściami nowymi
  • Zasada naprawy częściami oryginalnymi
  • Zasada dostępności części
  • Szkoda całkowita
  • Pojazd zastępczy
  • Utrata wartości rynkowej

Dzień III

1. Ubezpieczenie auto casco pojazdów

  • System ryzyk nazwanych, a system all risks
  • Ubezpieczenie kradzieży – podwyższone wymogi staranności ubezpieczonego
  • Wyłączenia, udziały własne, tabele amortyzacyjne, tabele zamienników
  • Sposób wyliczenia odszkodowania

2. Szkody osobowe i utracone korzyści

  • Postaci szkody na osobie
  • Uszkodzenie ciała i krzywda
  • Śmierć osoby bliskiej
  • Szkody z ubezpieczeń wypadkowych
  • Kategoria utraconych korzyści w procedurze likwidacyjnej
  • Wyliczenie utraconych korzyści
  • Szczególne postaci utraconych korzyści – rolnicy, taksówkarze, ryczałtowcy

Dzień IV

1. Typowe formy przestępstw ubezpieczeniowych na przykładach

  • Sprowadzenie zdarzenia ubezpieczeniowego
  • Szkoda fikcyjna
  • Przypadki przedefiniowania szkody
  • Podanie nieprawdziwych okoliczności zdarzenia
  • Zwiększenie rozmiaru szkody
  • Ukrywanie bądź fabrykowanie dowodów związanych ze zdarzeniem szkodowym
  • Inne formy działań na szkodę ubezpieczycieli

2. Działania zapobiegawcze firm ubezpieczeniowych

  • Początek działań firm ubezpieczeniowych w dziedzinie zapobiegania przestępczości ubezpieczeniowej
  • Procedury wewnętrzne ubezpieczycieli w zakresie likwidacji szkód
  • Działania Polskiej Izby Ubezpieczeń i innych podmiotów
  • Centralny rejestr zdarzeń drogowych UFG (art. 102 ust. o ub. obow.)
  • Zaawansowane systemy zapobiegania przestępczości na przykładzie niemieckiego systemu HIS (Uniwagnis)

3. Regres ubezpieczeniowy

  • Regres typowy w ubezpieczeniach
  • Regres nietypowy z OC posiadacza pojazdu
  • Regres z innych ubezpieczeń obowiązkowych

4. Ćwiczenia praktyczne – analiza zdarzeń drogowych

Dzień V

1. Problematyka związana z dokumentacją uszkodzeń w pojeździe

  • Klasyfikacja pojazdów mechanicznych
  • Właściwa identyfikacja pojazdu uwzględniająca jego budowę (klasyfikacja pod względem rodzaju nadwozia, wyposażenia nadwozia, silnika i jego osprzętu, zastosowania pojazdu)
  • Zasady kwalifikacji uszkodzeń w pojazdach mechanicznych w kontekście użytych narzędzi stosowanych w warsztatach (określenie czasów napraw, zakresu wymian i podstawowych prac technologicznych związanych z naprawą pojazdu)
  • Klasyfikacja parametrów jakościowych alternatywnych części zamiennych stosowanych w naprawach

2. Narzędzia stosowane w szacowaniu szkód w pojazdach mechanicznych – system Eurotax

  • Moduł wyceny  pojazdów (podstawowe parametry określające wartość rynkową pojazdów, pojęcie wyceny orientacyjnej i szczegółowej - praktyczne znaczenie wyceny w określeniu wielkości odszkodowania)
  • Moduł szacowania kosztów naprawy (Carwert) - opis podstawowych operacji dostępnych w systemie i ich wpływ na wysokość kosztów naprawy pojazdu
  • Moduł optymalizacji – zastosowanie części alternatywnych w procesie naprawy – prezentacja skutków optymalizacji w finalnej wycenie kosztów naprawy pojazdu
  • Analiza kosztorysowa naprawy pojazdu w kontekście opłacalności naprawy pojazdu
  • Szkoda całkowita, właściwa kwalifikacja w oparciu o analizę kosztorysową naprawy pojazdu, wyliczenie wartości pojazdu po szkodzie i wysokości odszkodowania
  • Praktyczne ćwiczenia wyliczenia szkody na samochodzie osobowym/dostawczym, właściwa interpretacja wydruków systemu Eurotax
  • Pytania i odpowiedzi dotyczące omawianych zagadnień

Dzień VI

1. Narzędzia stosowane w szacowaniu szkód w pojazdach mechanicznych – określania kosztów naprawy w systemie Audatex

  • Charakterystyka programu, praktyczne wykorzystanie systemu w szacowaniu kosztów naprawy pojazdów ciężarowych/motocykli
  • Interpretacja wydruków systemu Audatex (analiza informacji zawartych na stronie kontrolnej  wydruku Audatex)
  • Porównanie systemu Carwert i Audatex – zalety i wady w kontekście szacowania odszkodowań w pojazdach mechanicznych

2. Narzędzia stosowane w szacowaniu szkód w pojazdach mechanicznych – określanie wartości rynkowej pojazdu w systemie InfoEkspert

  • Charakterystyka programu, praktyczne zastosowanie w wyliczeniu wartości pojazdu na  przykładzie pojazdu ciężarowego/motocykla
  • Współpraca systemu Audatex i InfoEkspert
  • Analiza kosztorysowa naprawy pojazdu w systemie Audatex, wyliczenie wartości pojazdu po szkodzie w systemie InfoEkspert
  • Interpretacja wydruków systemu InfoEkspert
  • Porównanie systemu Carwert i InfoEkspert – zalety i wady programów w kontekście  szacowania odszkodowań w szkodach całkowitych
  • Pytania i odpowiedzi dotyczące omawianych zagadnień

Szkolenie wewnętrzne

Ten temat możemy zrealizować również w postaci szkolenia wewnętrznego. Zainteresowane osoby prosimy o kontakt telefoniczny lub e-mailowy.


NOWY